تحقیق در مورد کابینت

دسته بندي : عمومی و استخدامی » گوناگون
تحقیق در مورد کابینت

فرمت فایل : ورد- word
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 15 صفحه

فهرست مطالب:
کابینت
انواع سیستم آشپزخانه
کابینت های معمولی
کابینت های نیمه سفارشی
کابینت های سفارشی
مواد اولیه مورد استفاده در ساخت کابینت
نوع پشت بند
نوع کابینت
روش علمی ساخت کابینت
انواع کابینت
مشخصات صفحه کابینت
نکاتی برای خرید کابینت
رعایت نکات فنی و حفاظتی پس از نصب کابینت

بخشی از متن :
کابینت
از روزگاران قدیم طبقات چوبی و سنگی در محیط خانه و محل کار جهت استفاده از فضا وجود داشته و مورد استفاده قرار می ‌گرفته، اما امروزه با توجه به محدودیت منابع و قیمت بالا و سنگین بودن چوبهای ماسیو(چوب خام تولید شده) و پیشرفت علوم صنایع چوب موادی مانند تخته خرده چوب و تخته فیبر با دانستیه متوسط (MDF) و انواع پانلها با روکش طبیعی و مصنوعی این محصولات افزوده می شود و تمامی تلاش تولید کننده پانلهای روکش دار بر این است که بتوانند ماده اولیه مورد نیاز برای ایجاد محیطی زیبا در آشپزخانه را فراهم نماید.
انواع سیستم آشپزخانه
1-سیستم آشپزخانه راهرویی
2-سیستم آشپزخانه L شکل
3-سیستم آشپزخانه V شکل
چیدمان کابینت باید به گونه ای باشد که:
اولاً شکیل و مستحکم باشد.
ثانیاً تمام وسایلی که در یک زمان خاص مورد احتیاج است در کوتاه‌ ترین زمان ممکن قابل دسترسی باشد که این نکته را مثلث دستیابی آشپزخانه می ‌نامند و اضلاع آن عبارت است از:
یخچال، سینک و اجاق گاز که به ترتیب هر کدام محل دپوی مواد اولیه آشپزخانه محل آماده سازی و پردازش مواد و بالاخره عملیات پخت و پز مواد است و از آنجا که بیشترین وقت آشپز حول این سه مرحله گرفته می ‌شود. نزدیکی آن به یکدیگر موجب سهولت در کار خواهد شد. آخرین مراحل تکمیل ساختمان است در حقیقت وارث تمامی محاسن و معایب مهندسان، معماران و استاد کاران خواهد بود و می ‌بایستی از این سو با تمامی مسائل و معایب احتمالی کار ساختمان که به جای گذاشته شده است کنار آید و از سوی دیگر تمامی تلاش را به این نکته معطوف کند که، زیباترین طرح ممکن را برای فضای آشپز خانه فراهم آورد تا تمام آنچه را که وظیفه اصلی کابینت است به جا آورده شود.
طی سالیان گذشته در مورد کابینتهای زمینی عمق یونیت معادل 45 سانتی متر و عرض صفحات رویه کابینتهای زمینی 50 سانتی متر بود ولی از اوایل دهه 80که برای اولین بار در ایران تولید شد. به سبب استفاده از صفحات لبگرد با عرض60 سانتی متر عمق یونیت نیز تا 56 سانتی متر افزایش یافت که بعد از آن تقریباً ابعاد استاندارد برای یونیت زمینی به کار می رود . در مورد یونیتهای هوایی یا دیواری به عمق 30 سانتی متر و حد اکثر 35 سانتی متر و ارتفاع 70 سانتی متر تا 90 سانتی متر است که با توجه به ابعاد آشپزخانه انتخاب می شود.
دسته بندی: عمومی و استخدامی » گوناگون

تعداد مشاهده: 5216 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:541 کیلوبایت

 قیمت: 2,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: