پیش فاکتور دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهبود عملکرد سازمان
6253
25,000 تومان
.zip
293 کیلوبایت
توضیحات:
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهبود عملکرد سازمان (فصل دوم) در 26 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
قسمتهایی از مبانی نظری:
بهبود عملکرد سازمان
در راستاي رشد و توسعه پايدار كشورها، توجه به بالندگي سازمان ها، از جمله سياست هاي مورد توجه همه مديران مي باشد. بانك ها هم از اين موضوع مستثنا نيستند. در بانكداري نوين، مؤلفه هاي متعددي وجود دارند كه بر روند تأمین منابع مالی بانك ها و مؤسسات مالي تأثير مي گذارند. شناسايي و تعيين ميزان تأثير و نوع ارتباط اين مؤلفه ها با موفقيت بانك ها در تأمین منابع مالی، مقوله اي مهم مي باشد. امروزه شرايط و موقعيت هاي مؤسسات مالي و بانك ها با يكديگر يكسان نيست و ممكن است كه مؤلفه هاي تأثيرگذار بر تأمین منابع مالی حتي براي هر يك از شعب يك گروه بانكي متفاوت باشد. (اکرامی، 1390، ص13)
صنعت بانکداري، از جمله صنایع مهم و مطرح دنياست و گسترش روزافزون دانش بشري در زمينه علوم الکترونيکي سبب شده است كه این صنعت نيز از این دانش بهره فراوان داشته باشد. امروزه بانك ها در كشورهاي پيشرفته به عنوان رهگشا، مشاور حرفه اي، متخصص در افزایش منابع مالي شركت ها و جمع آوري و تبادل اطلاعات لازم براي مشتریان خود عمل مي كنند و یکي از موتورهاي محرك اقتصادي هر كشور محسوب مي شوند. این امر سبب شده است تا فضاي رقابتي تنگاتنگي ميان آن ها برقرار شود. با توسعه روزافزون تکنولوژي و صنعتي شدن كشورها، مدیران بانك ها سعي بر افزایش خدمات نوین بانکداري دارند كه متمایز بودن آن نسبت به خدمات سایر رقبا ازامتياز ویژه اي جهت جذب سپرده هاي مشتریان برخوردار است. در كشورهاي پيشرفته بيش از 70 درصد امور بانکي استفاده كنندگان از خدمات بانکي بدون حضور در محل شعب بانك ها و با استفاده از سيستم هاي الکترونيکي صورت مي پذیرد، لذا بانك ها با بکارگيري فناوري مدرن صنعت بانکداري و اجرایي نمودن طرح مشتري محوري، سعي بر كاهش ضرورت مراجعه مشتریان به محل شعبه را دارند تا مشتریان بتوانند در محل كار و یا اقامت خود عمده امور بانکي را از این طریق انجام دهند (جکسون، 2010، ص8)
مفهوم عملکرد بانک
مفهوم عملکرد، با کارایی (Effciency) و اثربخشی (Effectiveness) تعریف شده است، چون اثربخشی بیانگر ميزان دستيابي به اهداف است و كارایي به این موضوع اشاره دارد كه منابع از نظر اقتصادي، چگونه براي كسب هدف بکار رفته اند و مي توان آنها را دو بعد مهم عملکرد دانست، یعني هم علل داخلي (كارایي) و هم دلایل خارجي (اثربخشي) براي بخش هاي خاص عملکرد، مي توانند وجود داشته باشند. از اینرو، عملکرد تابعي از كارایي و اثربخشي فعاليتهای صورت گرفته است. بانك ها براي دستيابي به عملکرد بهتر، باید از شاخص های پیشرو یا آینده نگر (Leading Indicator) استفاده کنند. شاخص های پسرو یا گذشته نگر (Lagging Indicator) تنها وقایع تاریخی را بیان می کنند، در حالی که شاخص-های آینده نگر، باعث مهیا شدن شرایط برای پرورش عملکرد می-شوند(آندريو ، 2007، ص17)
در نظام بانکي ایران تأمین مالی با توجه به قوانين بانکداري اسلامي از دو طریق انجام مي شود:
از طریق جذب سپرده هاي قرض الحسنه جاري و پس انداز، كه منابع مالکانه ناميده مي شوند.
از طریق جذب سپرده هاي مدت دار، كه منابع وكالتي ناميده مي شوند.
در عصر حاضر، به دليل وجود رقابت بين بانك ها و مؤسسات مالي براي جذب بيشتر منابع، تسلط بر مؤلفه هاي مؤثر بر تأمین مالی مالي اهميت ویژه اي یافته است. جذب منابع مالي علاوه بر اینکه مهمترین رسالت بانك مي باشد، تأثير مهمي در تنظيم صحيح گردش پول و استقرار یك نظام پولي و اعتباري صحيح و متناسب با برنامه هاي بلندمدت و كوتاه مدت كشور دارد. موفقيت یا عدم موفقيت بانك را به دور از عملکرد مدیران نمي توان تصور نمود.
قسمتی از پیشینه پژوهش:
فهیم نژاد و آقایی(1391) در تحقیق خود تحت عنوان «نقش استقراض (اهرم مالی) در سودآوری شرکت هاي پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران» به این نتیجه رسیدند که بین دو متغیر اهرم مالی و سودآوري شرکت رابطه معنی داري وجود دارد.
رضاییان (1390) درباره تأثیر ویژگی هاي شرکت ها بر ساختار سرمایه (اهرم مالی) تحقیقی انجام داده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان می-دهد که اندازه یک شرکت از مهم ترین پارامترهاي تاثیرگذار بر تعدیل و یا انتخاب تصمیمات تأمین مالی محسوب می گردد. همچنین سودآور بودن شرکت، ساختار مالکیت متفاوت و تغییر پارامترهاي مؤثر بر تحلیل بنیادي شرکت ها مانند سهم شناور آزاد و سود سهام از دیگر عوامل مؤثر در انتخاب شیوه هاي تأمین مالی می باشد.
فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
بهبود عملکرد سازمان
2-2-1 مفهوم عملکرد بانک
2-2-1-1 فناوری اطلاعات و ارتباطات
2-2-1-1-2 مهارت های نیروی انسانی
2-2-1-1-3 تنوع خدمات بانکی
2-2-1-1-4 کیفیت خدمات بانکی
2-2-1-1-5 رضایت مشتریان از کارکنان بانک
2-2-1-1-6 مطلوبیت محیط داخلی بانک
2-2-1-1-7 مطلوبيت محل استقرار مكاني بانك ها ومؤسسات مالي
2-2-2 استفاده از شاخص های CAMEL
2-2-2-1 کفایت سرمایه
2-2-2-2 کیفیت دارایی ها
2-2-2-3 کیفیت مدیریت
2-2-2-4 درآمدها
2-2-2-5 نقدینگی
2-2-3 مدیریت ریسک
2-2-3-1 ریسک اعتباری
2-2-3-2 ریسک نقدینگی
2-2-3-3 ریسک نرخ سود مالی
2-2-3-4 ریسک توانایی
2-2-4 بهینه گزینی
2-2-4-1 اندازه بانک
2-2-4-2 کنترل هزینه ها
2-2-4-3 ساختار سپرده ها
2-2-4-4 بهره وری کارکنان
2-2-4-5 اهرم مالی
2-2-4-6 توسعه درآمدهای کارمزد
2-2-4-7 رشد
2-6-1 تحقيقات انجام شده در ايران
2-6-2 تحقيقات انجام شده در خارج از ايران
منابع فارسی
منابع لاتین
1403/8/21 - مارکت فایل